WAAROM RADIO RECLAME?

 

Radioreclame werkt als een hefboom op je campagne; zonder radio laat je effect liggen. Uit onderzoek blijkt dat radioadverteerders, gemiddeld over alle branches heen, hun investering maar ruim terugverdienen. Inzet van radio naast een willekeurig ander mediumtype  -bij gelijkblijvend mediabudget-  vergroot altijd je effect.

Luisteraars zappen niet weg


Radioluisteraars zijn geen zappers. Ook tijdens het reclameblok blijven ze trouw aan hun zender. Reclameontwijking of het zapgedrag wordt steeds een belangrijker punt van discussie. Radio heeft de laagste reclameontwijking, terwijl het een groot publiek bereikt. De reclameboodschap komt dus echt aan.

 

Radio is een effectief medium


Op basis van binnen- en buitenlands onderzoek blijkt dat door de inzet van radio een adverteerder gemiddeld een aanzienlijke koopbereidheid van zijn klant kan behalen met zijn reclamecampagne.

Radio is overal en altijd


Via een radiocampagne bereikt u de consument de hele dag door, op plaatsen en momenten waar geen ander medium dat kan. Radio is realtime. U kunt zodoende prima inspelen op gebruiks- en aankoopmomenten. Radio is er altijd en overal.

 

Radio is selectief


Radioreclame bereikt wekelijks maar liefst 90% van alle Nederlanders. Gemiddeld wordt er meer dan drie uur per dag naar radiozenders geluisterd. Qua mediatijd staat radio overdag op eenzame hoogte en toch is radio heel selectief. Ieder station heeft een specifieke doelgroep met een eigen leefwereld. Luisteraars hebben een sterke band met hun radiostation en zijn trouw aan hun zender. Ze staan ermee op, luisteren onderweg of in de auto, op het werk en gaan met radio naar bed.

 

Radio is kostenefficiënt 


Met een beperkt productie- en mediabudget kun je met een radiocampagne uitstekende resultaten boeken. Voor de prijs van een kleine advertentie in een dagblad kun je wellicht een hele maand 6x per dag je radio commercial horen in een groter gebied.

 

Radio verhoogt de merkbekendheid


Radio is een prima medium om een merk te introduceren of om een merkimago op te bouwen en de merkbekendheid verder uit te bouwen. Een herkenbaar concept kan wonderen doen. Hier speelt de kracht van herhaling een zeer grote rol. 

Bron:

Onze tarieven

Ons bereik